Sunday 9 December 2012

taktik mereka sama..elakkan pisang berbuah dua kali

"Sesiapa yang melupakan sejarah, Pasti akan melupakannya"- Herodatus

Lee Kuan Yew dan PAP
sekitar  tahun 1964, sebelum Singapura berpisah dari Malaysia, Lee Kuan Yew dilihat beriya-iya memenangi  hati Masyarakat melayu di Singapura. bermacam-macam cara yang digunakkannya- masuk masjid, pakai songkok, makan bersila dan macam-macam lagi. waktu itu Lee Kuan Yew dilihat sebagai "lebih Melayu" dari orang melayu. TAPI apabila dapat kuasa, langsung tak dipandang orang melayu. adalah jugak Lee Kuan Yew ni ambil hati orang melayu ni..bagi orang melayu jadi PM singapore (yusof ishak). pastu dah takda dah orang melayu pegang kuasa dalam politik.  kini Melayu di singapore hanya tinggal simbol bukan lagi jiwa melayu itu sendiri.

Lee Kuan Yew di Kampung Tani, Singapura


Lim Guan Eng dan DAP
kini Parti DAP pimpinan LIM dan KARPAL anak beranak meneruskan agenda yang sama seperti Lee Kuan Yew. masuk masjid, pakai baju batik, makan bersila..Lim Guang Eng dilihat lagi Melayu dari orang melayu..sehingga ada yang menyamakan pemerintahan LGE dengan pemerintahan Khalifah Umar Abdul Aziz! tanpa orang melayu sedar LGE dan DAP menggunakan pendekatan yang sama seperti Lee Kuan Yew.. malah lagi teruk mereka menggunakan masjid dan ayat-ayat al-quran utk memancing undi! mereka secara terusan memperkotak katikkan PAs didalam PR.



hanya sementara..lepas dapat kuasa, pegi mati sama melayu



aku ingat lagi Lee Kuan Yew pernah bersumpah tidak akan menjejakkan kaki di Malaysia selagimana orang melayu berkuasa. dan dia betul-betul mematuhi sumpahnya itu. hasilnya pada 2008, apabila PR menang besar di 5 buah negeri, lee kuan yew terus melawat di kelima-lima negeri yang dikuasai oleh pembangkang!

Lee kuan Yew mengunjungi Kelantan.
pesan aku kepada pemimpin melayu bersatu padu..aku tahu ada dalam kalangan pemimpin Pas sudah was-was dengan perjuangan PKR dan DAP. ayuh Ulama' dan Umara' bergandingan dan bersinsing lengan, Kita HUMBAN perosak keamanan dan keharmonian.


No comments:

Post a Comment