Saturday 8 December 2012

mereka ini menggugat keharmonian kita..

salam buat semua pembaca..pada tengah hari tadi berlangsung satu program Seiringkah Suara Mahasiswa dan Politik anjuran DPP Proton,, tahniah pada warga kerja DPP Proton yang bertungkus lumus dalam menjayakan program tersebut. bagi ak overall program ni sangat berjaya dan menerima sambutan baik dari kalangan mahasiswa.. 

cuma yang tak best nya...
pada penghujung program ni datang seorang yg menganggu..orang ini ak leh simpulkan sebagai populist dengan kenyataannya..aku rasa korang dah tau kot sapa orang tu.. takyah lah ak nk mention nama dia kat sini. 

kenapa ak cakap dia ni populist??
sebabnya sewaktu sesi soal jawab, moderator acapkali memberi peluang pada mana-mana hadirin utk bertanyakan soalan. alhamdulillah ramai yang bertanya tetapi tidak bagi ORANG yang aku mentionkan diatas tu..dia tidak berdiri langsung atau cuba utk bertanya soalan..TETAPI pada penghujung acara tersebut, secara tiba-tiba minachi ni bangkit dan terus membantai Ahli-ahli Panel..daripada situ kita boleh nampak sifat kurang ajar minachi ni.. nampak tak,,pndai dia cari cara utk popular..dari soalan-soalan yang dia tanya is more to opposition side..

wah..korang sendiri leh nilai kan la sapa itu ambiga, siapa itu irshad manji, western human right, anti lynas. dia kata ramai student panas dan berkobar-kobar..ye aku tau ramai yang berkobar-kobar sbb statement dia based on populist..ingin aku ulang POPULIST..tapi korang renung-renungkan kesan pada stiap bnda yang dia ingin tegakkan tu..memang program tu program brainshwash, iye untuk brainwash setiap dakyah-dakyah yang bertentangan dengan norma dan adat resam kita!


 meh aku roughly brief sapa itu ambiga, kalo korang nk tau manusia yang bernama Ambiga inilah dalang Bersih 3.0. bekas presiden Bar council ini merupakan pendukung kuat LGBT dan murtad. ini bersangkut paut dengan western human right (HRW). nak tau sebab apa? kerajaan BN pimpinan Dato Najib adalah batu penghalang utama pengaruh western human right  (HRW desak najib mansuhkan akta 377).. bukan utk menakutkan tapi jaga2 lah anda semua andai kerajaan sedia ada tumpas, banyak akta akan diubah atas tujuan Human Right.. 

Seksyen 377B mengatakan bahawa sesiapa yang melakukan hubungan seks luar tabii secara sukarela, akan dihukum penjara maksima 20 tahun, termasuk sebatan

Seksyen 377C merujuk kepada persetubuhan bertentangan dengan aturan tabii tanpa kerelaan dan pesalah boleh dipenjara tidak kurang lima tahun dan tidak lebih 20 tahun dan boleh juga dikenakan sebatan.



aku bergerak ke anti lynas..mengapa anti lynas giat dijalankan ye..oh atas tujuan enviroment preservation.
tapi kenapa lynas? kata mereka lynas itu ada radiasi yang tinggi dan mencemarkan alam..tapi kenapa lynas? kenapa bukan kilang kilang apek2 dan mat-mat saleh kt tengah bandar tu? sebabnya Lynas adalah projek yang memberi keuntungan kepada negara dan kepada melayu khususnya..jdi atas sbb ini puak2 yang anti melayu rasa tak puas hati..berselindung  diatas nama "go green" mereka membantai projek yg dikatakan mencemarkan alam. sudah terang lagi bersuluh Lynas ini selamat, apa lagi yang mereka nak?

bukti BUKAN MELAYU banyak menentang lynas- malaysian insider.com

pesanan aku, kita perlu rasional dan jangan wat keputusan itu berdasarkan popular semata-mata dan jangan gadaikan nasib bangsa kita diatas nasib bangsa lain. kita beruntung kerana kuasa politik masih lagi ditangan kita. jangan kita bertengkar sesama agama demi merebut kuasa kerana ada pihak2 yang cuba menangguk air yang keruh diatas pertengkaran kita itu!

p/s- ade tak aku mention budak pompuan ni anak didik AMBIGA??



No comments:

Post a Comment